Aktuellt datum och tid: tis okt 17, 2017 3:42 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Faddertråden
InläggPostat: mån apr 05, 2010 10:40 pm 
På väg att flytta in på forumet
Användarvisningsbild

Sveroks forum har sedan lång tid tillbaka en tråd där man kan skriva in om man kan tänka sig att agera fadder, och det är ju roligt både att vara fadder och att ha en fadder - så jag tänkte att vi kan ha en likadan tråd här.

Jag heter Oskar och är 22 år gammal och har åkt på trettiotalet lajv och arrangerat tiotalet. Det innebär att jag vet något om i princip allt, men mina specialområden är medeltida utrustning i tyg och läder och knytt. Jag har även gett respons på hundratals lajvroller i egenskap av lajvarrangör. Jag kan inte så mycket om krigslajv eller andra lajvgenrer än medeltida fantasy. Jag har främst varit på lajv i stockholmsområdet (men även enhörningen) där jag bor.

MSN och mail: oskar.gauffin@hotmail.com

Inläggsrubrik: Re: Faddertråden
InläggPostat: sön jun 06, 2010 1:10 am 
Önskvärd

I Arvika har vi en förening vid namn "Arfold" som riktar in sig på att hjälpa nybörjare in i hobbyn. Även om vi självklart tar emot ensamma unga (och äldre...) nybörjarlajvare så har vi ett särskilt fokus på barnfamiljer - vi ser gärna att ev. föräldrar (och syskon...och mormor...osv...) följer med då vi anser att detta är en hobby som lämpar sig för alla åldrar.

Vi befinner oss för närvarande i slutfasen av att bygga upp ett stort fungerande läger och äger därmed en hel del gemensam utrustning såsom tält osv.

Normalt sett så träffas vi en vardagskväll i veckan för att sy kläder, skriva roller, äta mat och umgås och tycker som sagt var väldigt mycket om nybörjare. I nuläget har vi aktiva medlemmar mellan ca 10-65 år.

Vår hemsida är http://arfold.sverok.net och om ni har några frågor kan ni ringa mig på 070-660 16 45

....och vi gör såklart en massa annat kul också förutom lajv. Brädspel, rollspel, airsoft, dataspel, you name it...

Mvh Karl Victorin

InläggPostat: tor aug 05, 2010 7:53 pm 
"Aktiv"

Jag heter Torbjörn Walberg, är 24 år gammal och bor i Stockholm. Jag har lajvat sedan 2004, i huvudsak militära roller och krigslajv, men även annat.

Jag hjälper gärna nya lajvare med allt vad hantverk heter, från sömnad till rollskapande och brynjebyge. Har goda möjligheter til hantverk hemma för flera personer, och hantverkar gärna veckokvällar om någon har bråttom med sina projekt.
Jag plockar mer än gärna med nybörjare på kommande lajvprojekt om man inte har någon egen grupp att åka med.

Jag finns på:
nattfot@gmail.com (Mail och MSN)
0730-482524

InläggPostat: tor aug 05, 2010 9:47 pm 
Purjosmetarfuffare
Användarvisningsbild

(anonyma lajvare)

Jag heter Jens Friberg och började lajva -97 .....och allt var bättre förr.
Jag bor i Göteborg för tiden

Släng över mejl/msn till jens_friberg@hotmail.com så kan jag säkert vara snäll.

InläggPostat: mån nov 15, 2010 8:21 am 
Önskvärd
Användarvisningsbild

Jag heter Mimmi Melkersson, är 19 år och bor i Ljungby i Småland.
Jag har inte lajvat mer än drygt två år, men har på den tiden lyckats klämma in ett tjugotal lajv av vilka jag arrangerat 5.

Jag hjälper gärna nya lajvare att komma igång med sömnad, rollskapande och dylikt, samt kan tipsa om bra lajv att åka på. Har dessutom en del lajvprojekt på gång mest hela tiden, och de flesta inkluderar gärna nybörjare!

Jag kan nås på
msn: mimmi_monster@hotmail.com
och facebook: Mimmi Melkersson (tror jag är den enda?)

InläggPostat: tis nov 16, 2010 11:56 am 
Purjosmetarfuffare
Användarvisningsbild

EDIT
Jag har ny mail: association@live.se

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme