Aktuellt datum och tid: mån jan 22, 2018 5:11 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: BLOOPERS
InläggPostat: lör jul 12, 2008 6:45 pm 
Storsprätt

Jag spelade värdshuspiga på Pegaslajvet Öga för Öga för några veckor sedan. Jag sov väl i snitt 5h/natt, så det kaaanske kan ursäkta min fina kommentar.

Det ska hållas någon form av bjudning på värdshuset, och någon kommer på idén att vi ska klä upp oss lite grann, så vi tränger in oss ca 7 tjejer i vår söta (dragiga och aningen offiga...) lilla stuga för att byta klänningar med varandra. Jag var en av de få av mina kompisar som hade ett bälte på mig, därför hade jag alla möjliga saker tillhörandes både mig själv och andra hängande där, allt från pengapungar till offpåse med min kompis mobil och en grötslev. Då fäller jag den snygga kommentaren:
- Skönt att ta av sig bältet, jag ser ju ut som en julgra... ehh, ett träd som man hänger saker i *mumlar*
- Snygg räddning, muttrar någon och jag skäms halvt ihjäl. :oops:

InläggPostat: mån jul 14, 2008 9:18 am 
Kobent

Stundande Mörker -98:

Vi smyger omkring i skogen ( så ovanligt, eller hur?) en blandad grupp av främlingar och vänner. Efter en stund så säger någon:
- Är det inte här någonstans man har sett till frostalverna?
Och ett klart och tydligt svar kommer genast:
- Nej, de blev förkylda och åkte hem.

InläggPostat: mån jul 14, 2008 5:44 pm 
Nätmäster
Nätmäster

Yvonne Pettersson skrev:
Stundande Mörker -98:

Vi smyger omkring i skogen ( så ovanligt, eller hur?) en blandad grupp av främlingar och vänner. Efter en stund så säger någon:
- Är det inte här någonstans man har sett till frostalverna?
Och ett klart och tydligt svar kommer genast:
- Nej, de blev förkylda och åkte hem.

Maddie skrev:
Jag spelade värdshuspiga på Pegaslajvet Öga för Öga för några veckor sedan. Jag sov väl i snitt 5h/natt, så det kaaanske kan ursäkta min fina kommentar.

Det ska hållas någon form av bjudning på värdshuset, och någon kommer på idén att vi ska klä upp oss lite grann, så vi tränger in oss ca 7 tjejer i vår söta (dragiga och aningen offiga...) lilla stuga för att byta klänningar med varandra. Jag var en av de få av mina kompisar som hade ett bälte på mig, därför hade jag alla möjliga saker tillhörandes både mig själv och andra hängande där, allt från pengapungar till offpåse med min kompis mobil och en grötslev. Då fäller jag den snygga kommentaren:
- Skönt att ta av sig bältet, jag ser ju ut som en julgra... ehh, ett träd som man hänger saker i *mumlar*

Skulle vilja ha en "skratt" ruta bredvid alla bloopers, så att man kan visa uppskattning till att ni skriver bra blooopers =)

SKRATT i alla fall :lol:

InläggPostat: tis jul 29, 2008 1:48 am 
På väg uppåt

Maddie skrev:

Jag tycker snarare den som fällde kommentaren skulle skämst. Om nån märker att man är på väg att säga julgran kan man ignorera det, bara sjukt onödigt att kommentera på det när det uppenbart är ett misstag...

InläggPostat: mån dec 15, 2008 8:33 am 
Drömmare

Tänkte att den här tråden kan behöva återupplivas.

Det var på Eh lajvet Skogens Vaknande. Vi spelade drow, och hade precis beslutat oss för att ta en taktisk framryckning ifrån vägen långt in i skogen (jagade helt enkelt).
Under flykten delas gruppen upp, mer än en gång, så jag bestämmer mig för att ta mig till lägret.
När jag kommer framtill "Gamla lönnkrogen", och ingången till vårt läger, ser jag framför mig en drow med hjälm. Jag antar att det måste vara någon från xorlarrin, och tänker simpelt, dom fick oss att springa, jag ska få honom att somna.
Sagt och gjort smyger jag mig på drowen i fråga, och ska precis till ett fint "lönnmord" när drowen vänder sig om, tittar förvånat på min dolk, ställer sig på mitt skosnöre och säger kvickt: "Har du sett min armskena?"
Förvånad försöker jag ta ett steg tillbaka, ramlar baklänges in i buskarna och utbrister förtvivlat (och alldeles för högt): "Helvete, mina skills suger"....
Dessutom var det en i min grupp jag gav mig på :P

inte så rolig kanske...men ändå

InläggPostat: tis maj 19, 2009 9:13 pm 
Halt
Användarvisningsbild

Jag myntade ett ganska kul ord under ett Eleria lajv.

Min vän blev ivägsläppad av "Ulvheidarna" (Rätta mig om jag har fel, kan mycket väl vara någon annan gruppering) och nedslagen i deras läger. Där får han frågan "Är det okej om vi offrar dig ikväll?" Varpå svaret är "Nej jag är svartblod då!" han får då rymma mirakulöst. =P~

Två minuter senare kommer Navles garde förbi patrullerandes och vi ska övertala dem att åtgärda problemet med upprorsmännen, då jag ska förklara vad som hänt säger jag "Han blev tillfånga tagen och torterad! Sedan flydde han Herotiskt genom skogen!" Det blev Heroiskt * Erotiskt. Gardets överste sneglar på mig, flinar och upprepar "Herotiskt?" Sedan beslutar de att vi förmodligen inte är vid vårat sinnens fulla bruk och lämnar oss skrattandes på ängen. :lol:

InläggPostat: mån sep 14, 2009 2:28 pm 
Gladlynt
Användarvisningsbild

På Nattens Demon hade jag med några flera smygit oss in i Navle på natten. Vi skulle komma på andra namn ifall någon frågade oss om vilka vi var. En av männen hittade på namn och sa till alla. - Ni heter Karl, Nils och Dark Elf. Jag reagerade eftersom vi var helt in. Man ingen annan reagerade. Som tur var fick jag reda på innan jag kallade honom för Dark Elf att det var Torkel som hade sagts och inte Dark Elf.

InläggPostat: mån sep 14, 2009 11:41 pm 
Önskvärd
Användarvisningsbild

Från lajvet abhari för några veckor sedan;
Jag och min vän Jakob har åkt med olika grupper, och en bit in på lajvet ser jag honom gå genom byn och hålla om en kvinna som redan är gift med en annan man.
Jag: Varför går ni två och håller om varandra?
Jakob: *viskar* För att vi är IN!
Jag: Jag var också in!
Varpå vi skrattar en stund innan vi återgår till våra roller...

Från Frosthjärta (2008);
Jag och Jakob har varit ute i skogen och tittat runt lite, och står nu på vägen halvvägs till offen (fortfarande in). Vi börjar putta lite retsamt på varandra och inte långt senare rullar vi omkring i snön i något slags snöbollskrig/brottningsmatch.
Efter några minuter hjälper vi varandra upp, skakar av oss snön, ser oss hastigt omkring åt alla håll, och viskar
"Hände det där inlajv?"
"Njaa... tror inte det..."

InläggPostat: tis feb 02, 2010 1:21 am 
Storsprätt

Inte riktigt en blooper, men herrejösses vad svårt jag hade att hålla mig ifrån att fnissa högt efteråt.

Elerias vårlajv, 2009.

En berusad man står framför snårskogen (eller vad man nu ska kalla det) vid Lönnkrogen. Han letar efter någon som heter Jens, Jerker eller nåt i den stilen. Det rör sig i snårskogen och killen går framåt en liten, liten bit och halvropar än en gång på sin kamrat. Ut ur snåren kommer en vitmålad varelse som väser något otroligt. Killen tar några förskräckta steg bakåt säger nåt i stil med 'uhäh', och den vitmålade, väsande saken drar sig tillbaka.

Och en blooper som jag själv gjorde under Elerias höstlajv, 2009.

Är ute och går på åkern med ett par stycken efter att vi deltagit i en ritual. Vad kommer rusande mot oss över åkern om inte drower! Jag försöker snabbt som katten försvinna därifrån .. men vad händer? Jo, jag halkar rakt ner i ett nässelsnår och utbrister högt: 'HELVETE!'.

InläggPostat: tis feb 02, 2010 2:19 pm 
Önskvärd
Användarvisningsbild

Under vårens elerialajv 2009 skulle vi bygga upp vårt läger och märkte att alla adelsläger runtomkring hade staket, vilket gjorde att vi gång på gång under offdagarna citerade Sunes sommar; "Det är bara rika som får ha staket!"

Så.. under första inlajvdagen bestämmer sig våra befäl för att vi också ska ha ett staket kring vårt läger, och jag och ett par soldater till blir satta på uppdraget. När vi efter mycket om och men äntligen är klara med någonting som i alla fall liknar en inhägnad slänger någon av oss åter ur sig denna klockrena kommentar.
"Det är bara rika som får ha staket!"
En av de andra soldaterna uppfattar meningen (utan att fatta att det är ett filmcitat) och frågar:
"Jaha, och vad får de fattiga ha då?"
Kirtap ska gå förbi mig ut genom lägret och kan inte hålla sig, utan mumlar tyst så att bara jag hör;
"... parkeringskoner..."

InläggPostat: sön feb 14, 2010 4:25 pm 
Gvinpf

Tänkte jag skulle dela med mig av en liten händelse på "Spegelns Väktare" (2000 eller rentav 2001..?), inte så mycket en blooper som mer en annorlunda situation.

Jag och en kollega var egentligen där som mörkeralver tillsammans med vår klan men då vi hade ärenden in i byn hade vi lite kvickt svidat om till de klassiska "namnlösa bönderna" för fridens skull.
Detta var ett lajv där det verkligen var förenat med livsfara för människor att bege sig till skogs; mörkeralv, orch, drow och allsköns hemskheter ruvade där ute. Spelade på ett sådant sätt att det faktiskt var lite nervöst att smyga runt som människa.
Hursomhelst efter uträttade ärenden var det dags att ta oss tillbaka till vårt mörkeralviska läger i skogens djup - förbi sagda hemskheter.
Allt var frid och fröjd; solen sken, fåglarna kvittrade och min manliga kollega och jag hade gott hopp om att ta oss fram utan att jäkta. Friden krossas ganska fort dock av att en människa stapplar upp på stigen, tunikan alldeles neddränkt av blod och han gurglar samtidigt som han vinglar och ser bönfallande på oss. Min vän och jag hoppar bakåt och hugger skräckslaget tag i varandra och när mannen gurglar igen gör vi kopplingen blod + kan ej tala = utskuren tunga. Utan att bry oss ett dugg om denna stackars man ser vi oss vildögda omkring och mycket riktigt - min vän ser i skogens dunkel en figur klädd i taggig svart läderrustning komma smygande med draget svärd och en blodig dolk.
Jag som glor åt andra hållet ser en fasansfull syn - uppe på kullens krön i silhuett mot solljuset står en lång individ i böljande kåpa med huva ... och en lie.
Till slut återfår vi båda talförmågan;
Jag: "DÖDEN..!"
Han: "DROW..!"
Båda i kör: "SPRING!!"

I en uppvisning av vad adrenalin kan göra susar vi förbi den torterade människostackaren och lämnar honom långt bakom oss i ett moln av barr och mossa. Riktigt hur vi kom hem till lägret minns vi inte, men jäkligt fort gick det över stock och sten.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme