Aktuellt datum och tid: tis jan 23, 2018 4:45 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Är lajvunderkläder nödvändiga
Omröstningen slutade mån aug 23, 2010 3:17 pm
Är lajvunderkläder nödvändiga när man lajvar eller duger det med vanliga. 0%  0%  [ 0 ]
JA ALLTID. 0%  0%  [ 0 ]
NEJ ALDRIG. 0%  0%  [ 0 ]
Ja på lajv utan nybörjgar tolerans. 0%  0%  [ 0 ]
Antal röster : 0
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Är lajvunderkläder nödvändiga
InläggPostat: tis aug 03, 2010 3:17 pm 
Storsprätt

Jag är nyfiken på hur petiga ni lajvare värkligen är när det gäller rätt klädsel

Inläggsrubrik: Re: Är lajvunderkläder nödvändiga
InläggPostat: tis aug 03, 2010 4:17 pm 
Minilajvare
Användarvisningsbild

Nödvändiga var väl att ta i.

Men jag har aldrig fattat varför just dessa klädesplagg skulle undantas när alla andra plagg ju är inlajv? Visst skulle det vara möjligt att byta ut andra inlajvplagg mot moderna varianter, t.ex. ha en t-shirt istället för linneskjorta under kjorteln, men.. Varför? Det är ju väldigt lätt att sy några par brokor.

Min devis är att om du kan vara 100% säker på att ingen annan på lajvet behöver se det så kan du ju ha vilka offprylar som helst. Men när folk använder OFF-underkläder slutar det nästan alltid med att de tar av sig kjorteln och går runt barbröstade när det är varmt, och plötsligt sticker det upp feta Björn Borg-loggor och annat charmigt i byxlinningen, jäkligt inlajv.. :P

InläggPostat: ons aug 04, 2010 5:53 am 
"Aktiv"

Själv är jag ett stort fan av hosor, och då blir det inte så snyggt att ha moderna underkläder till, eftersom de syns rätt tydligt. Däremot ser jag det inte som något problem ens på lajv med höga dräktkrav om någon skulle vilja ha moderna underkläder under brokorna.

Jag menar; det är ju inte direkt så arr kommer fram till gemene lajvare och kontrollerar "Hmm, jaha, och så tar vi av oss brokorna så vi kan kolla vad du har under. Jaså, ingenting, gott, cirkulera..."
Det skälet som finns att faktiskt ha inlajv underkläder är lite det martin var inne på, att man vill visa respekt mot de andra lajvarna och inte riskera att visa sina off-underkläder.

InläggPostat: fre aug 06, 2010 12:41 pm 
Gladlynt
Användarvisningsbild

Ja. absolut nödvändiga... för mig personligen.

Eller, om folk låter bli att ta av sig kläderna offentligt, bada etc. och därmed visa upp sina offkalsonger & trosor då spelar det ingen roll för mig vad de har under... Om de gör det å andra sidan då tycker jag att det stör lika mycket som en t-shirt med tryck. :shock: I synnerhet som det är väldigt lätt att sy hyggligt medeltida underkläder.

Syns inte = Finns inte
Syns = Off, nivå gympaskor

(Ett undantag är BH som jag inte stör mig på, detta av samma anledning som att jag inte stör mig på glasögon. Många behöver BH och det är inte lika lätt att sy en funktionell sådan som ett par pösiga brokor.)

Men åter till början av mitt inlägg, för mig personligen är lajvunderkläder nödvändiga. Det ger en mycket större känsla av att vara i lajvvärlden när allt man har på sig (spec. nära kroppen) är in. Det gör det möjligt att helt inlajv gå på toaletten, bada, gå med bar överkropp i solen etc.

Dessutom är det lätt att sy så för mig är frågan snarare "varför inte?" (i ungefär samma kategori som "Varför Inte lämna mobiltelefonen i offpåsen" & "Varför inte laga mat inlajv")

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme